1070531107 |
L'’Enfocament Restauratiu Global a l'’escola. La gestió de les relacions i el conflicte. Quan innovar l'’escola és humanitzar-la |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària |
|
|
|
1/2/2021 - 3/5/2021 (30 hores) de h a h |
|
ESC Pit-Roig |
|
c. Aguilar, 4 (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei Educatiu Horta Guinardó
|
| |
|
Escola Pit-Roig |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs dona eines pràctiques per a la gestió de la convivència al centre amb el desplegament de l’Enfocament Restauratiu Global (en endavant, ERG) que poden ser de gran utilitat a l'hora de donar sentit al Projecte de Convivència
|
| |
Objectius |
Introduir els conceptes bàsics de l'enfocament restauratiu i les seves pràctiques tant a nivell proactiu com reactiu.
• Presentar i desenvolupar el Temps de Cercle com a metodologia d'aula, i altres tipus de cercles a nivell proactiu i proventiu.
• Fomentar el desenvolupament de competències per a l’ús de les pràctiques restauratives per a la gestió restaurativa de les relacions i el conflicte.
• Elements clau per al desenvolupament de l’ERG al centre.
|
| |
Continguts |
• Conceptes bàsics de l’Enfocament Restauratiu Global: el cercle, el quadrat i el triangle.
Estratègies proactives:
o Temps de cercle: fases i implementació. Creació de grup i provenció. o Altres tipus de cercles proactius (els cercles de diàleg).
o Habilitats relacionals restauratives: comunicació no-violenta, escolta atenta, activa i empàtica.
o Els cinc principis bàsics i les seves preguntes.
Introducció de les pràctiques responsives: mediació, reunions restauratives i cercles de resolució de problemes.
Elements clau per a la transferència.
|
| |
Formador/a |
M ò n i c a A l b e r t í i Co r t è s
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata
|
| |
E-mail |
crp-horta-guinardo@xtec.cat
|
| |
|
|