Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1070531107   L'’Enfocament Restauratiu Global a l'’escola. La gestió de les relacions i el conflicte. Quan innovar l'’escola és humanitzar-la
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària
  
   1/2/2021 - 3/5/2021 (30 hores) de h a h
   ESC Pit-Roig
   c. Aguilar, 4 (Barcelona) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei Educatiu Horta Guinardó
  
   Escola Pit-Roig
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   El curs dona eines pràctiques per a la gestió de la convivència al centre amb el desplegament de l’Enfocament Restauratiu Global (en endavant, ERG) que poden ser de gran utilitat a l'hora de donar sentit al Projecte de Convivència
  
Objectius   Introduir els conceptes bàsics de l'enfocament restauratiu i les seves pràctiques tant a nivell proactiu com reactiu.
• Presentar i desenvolupar el Temps de Cercle com a metodologia d'aula, i altres tipus de cercles a nivell proactiu i proventiu.
• Fomentar el desenvolupament de competències per a l’ús de les pràctiques restauratives per a la gestió restaurativa de les relacions i el conflicte.
• Elements clau per al desenvolupament de l’ERG al centre.
  
Continguts   • Conceptes bàsics de l’Enfocament Restauratiu Global: el cercle, el quadrat i el triangle.
Estratègies proactives:
o Temps de cercle: fases i implementació. Creació de grup i provenció. o Altres tipus de cercles proactius (els cercles de diàleg).
o Habilitats relacionals restauratives: comunicació no-violenta, escolta atenta, activa i empàtica.
o Els cinc principis bàsics i les seves preguntes.
Introducció de les pràctiques responsives: mediació, reunions restauratives i cercles de resolució de problemes.
Elements clau per a la transferència.
  
Formador/a   M ò n i c a A l b e r t í i Co r t è s
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
 Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
 Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
 Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata
  
E-mail   crp-horta-guinardo@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent